Wednesday, November 30, 2005

麥田裡的烏鴉

梵谷一生最後的一幅畫。灰藍色的天空,許多飛散的烏鴉驚慌的顫動著,麥田中的麥穗一根根像刺似的,強風把麥田都吹亂了。完成這幅畫不久,梵谷就舉槍自殺了。

面對愛情的挑弄,維特不堪折磨,舉槍自盡了;歌德存活下來,寫出更多傳世的文章。受盡命運擺弄的人們,該選擇那一條路?每一個人生存在這世上,被許多人需要,只是有時會被幻覺所矇蔽。

畫家與作家有易感的手與腦,能表達出他的慌亂悲傷,但不能完全抒發他的情緒。我有一個無法靜止的頭腦,它的運轉不能給我渴求的答案,曾使我陷入痛苦無法自拔。幸好我還有一雙忠實的手,當它們在工作時,能使我從腦波的箝制中得到片刻的釋放,暫時的喘息。

2 comments:

redcometchar7 said...

Hey, I want to say thanks for the post. I'm somewhat touch by this post, cuz I think a lot... but now I think I'm like you... I need my work to keep me occupied. I finally got sometime from work now, I forgot I was browse around few weeks ago & saw the post after this 'Think of me'... I really like it & remember when I saw Phamtom of Opera how much I enjoy it...
so enjoy your show in coming Feb. & keep up the good work of your blog!
-redcomet

Anonymous said...

Dear redcomet,

Thank you for your kind comment.
Good luck!